Италия 2017


Още от самото начало надпреварите на пистата „Монца” са били важни състезания в средите на моторните спортове в Европа. От 1922 г., когато е открита пистата до сега, почти всяка година „Монца” е била домакин на Голямата награда на Италия. Изключение в организираната верига на Формула 1, прави 1980 година, когато домакинството е дадено на „Имола” или позната още като „Енцо и Дино Ферари”. „Монца” се намира в парка „Monza Royal Park” в близост до Милано. Откриването и предизвиква членовете на автомобилния клуб в Бреша (Brescia Automobile club) да популяризират още повече тяхното състезание Mille Miglia. След появата на „Монца” обаче, Бреша и Mille Miglia губят своя висок статус и блясък в италианския автомобилен спорт. Победата в съперничеството между „Монца”, която се намира в областта Пиедмонт и Бреша в Ломбардия печели именно новото тогава трасе. Нивото на страст и любов на тифозите към италианския автомобилен спорт е най-добре изобразено именно на „Монца”, когато там се състезават и колите на Ферари. Дори по време на тестове при хубаво време на трибуните могат да присъстват повече от 10 000 зрители.

През годините дължината на легендарното трасе е варирала от 2,3 до дори 10 километра. В самото начало, по голямата част от завоите били с много голям вътрешен наклон (вираж), но те били разрушени през 1939 година. Между 1955 и 1969 година, на „Монца” също имало виражи, но те били построени с нова структура по модела на по-старите оригинални завои. За последен път, виражи са използвани в състезание за Голямата награда през 1969 година, когато бетонът от който били изградени трябвало да се подмени или построи наново. В периода 1950 -1954 година, пистата била с дължина точно 6,264 км и била изключително бърза. Между 1962 и 1971 година, на трасето продължавало да се развиват високи скорости, като те предразполагали и към множество атрактивни изпреварвания. През 1971 г. на „Монца” се провела поредната надпревара за Гран при на Италия, която остава в историята, като най-бързата, като скорост във Формула 1. Тя обаче не е най-бързата в историята на Гран при. Рекордът се държи от трасето „Авус” в Германия поставен през 1937 година. След 1971 г., пистата претърпява последните си сериозни промени и средната скорост на автомобилите пада. През 1976 г, са построени и някои шикани. През 1994 година, втората част на завоя „Лесмо” беше стеснен, а „Курва Гранде” бе модифициран от съображения за сигурност.

 
През 1950 година Джузепе (Нино) Фарина печели първото състезание за Гран при на Италия във Формула 1. През 1960 година на „Монца”, американец за първи път печели във Ф1, а името му е Фил Фил. Година по-късно, на „Монца” Фил Хил печели титлата, но триумфът му e помрачен от смъртта на неговия съотборник Волфганг фон Трипс, който с още 12 зрители загива трагично на пистата. През 1965 година, трикратният световен шампион във Формула 1 Джаки Стюърт печели първата си победа в Гран при, а през 1966 година Лудовико Скарфиоти печели двойна победа за Ферари.
 

През 1970 г, на „Монца” отново се случва най-лошото. Йохен Риндт губи живота си по време на квалификацията, а същия сезон се превръща в единствения пилот в историята, който печели титлата си посмъртно. Следващата година Питър Гетин печели една от най-драматичните победи в състезание, в което финишират едва пет автомобила. Рони Петерсон триумфира три пъти на „Монца”, но губи живота си именно там през 1978 г, след страховита катастрофа на старта.

През 2001 година, състезанието се състоя веднага след терористичните атаки в Ню Йорк. Същият уикенд феновете на високите скорости разбраха, че бившият пилот във Формула 1 и шампион в сериите CART Алекс Занарди е загубил и двата си крака, след ужасяващ инцидент на овала Еуро Спидуей в Германия. През 2001 г на „Монца”, Хуан-Пабло Монтоя постигна първата победа за БМВ в най-новата история на Формула 1.

 

През миналата година (2006), след като грабна победата, седемкратният световен шампион и легенда на Ферари – Михаел Шумахер обяви официално оттеглянето си от спорта. Уикендът ще се запомни и със скандалното наказание на Фернандо Алонсо (Рено), който бе обвинен, че по време на последната си обиколка в квалификацията е блокирал съотборника на Шуми в тима на „Черните кончета” Фелипе Маса.

Писта: Монца

Начало (местно/българско време): 14:00/15:00 часа

Дължина на обиколка: 5,793 км

Обиколки: 53

Дистанция на състезанието: 306,720 км

Първи победител: 1950 г. Нино Фарина (Алфа Ромео)

Първи пол-позишън на трасето: 1950 г. Хуан-Мануел Фанджо (Алфа Ромео)

Най-бърза обиколка по време на състезание: Рубенс Барикело (Ферари) 1:21,046 минути (2004)

Най-бърза обиколка по време на квалификация: Рубенс Барикело (Ферари) 1:20,089 минути (2004)

Подиум 2006 година: 1.Михаел Шумахер (Ферари) 2.Кими Райконен (Макларън-Мерцедес) 3.Роберт Кубица (БМВ-Заубер)

Всички победители за Гран при на Италия във Формула 1:

1950 Нино Фарина (Алфа Ромео) - Монца

1951 Алберто Аскари (Ферари) - Монца

1952 Алберто Аскари (Ферари) - Монца

1953 Хуан-Мануел Фанджо (Мазерати) - Монца

1954 Хуан-Мануел Фанджо (Мерцедес-Бенц) - Монца

1955 Хуан-Мануел Фанджо (Мерцедес-Бенц) - Монца

1956 Стърлинг Мос (Мазерати) - Монца

1957 Стърлинг Мос (Вануъл) - Монца

1958 Тони Брукс (Вануъл) - Монца

1959 Стърлинг Мос (Купър-Клаймакс) - Монца

1960 Фил Хил (Ферари) - Монца

1961 Фил Хил (Ферари) - Монца

1962 Греъм Хил (БРМ) - Монца

1963 Джим Кларк (Лотус-Клаймакс) - Монца

1964 Джон Съртис (Ферари) - Монца

1965 Джеки Стюърт (БРМ) - Монца

1966 Людовико Скарфиоти (Ферари) - Монца

1967 Джон Съртис (Хонда) - Монца

1968 Дени Хълми (Макларън-Форд) - Монца

1969 Джеки Стюърт (Матра-Форд) - Монца

1970 Клей Регацони (Ферари) - Монца

1971 Питър Гетин (БРМ) - Монца

1972 Емерсон Фитипалди (Лотус-Форд) - Монца

1973 Рони Петерсон (Лотус-Форд) - Монца

1974 Рони Петерсон (Лотус-Форд) - Монца

1975 Клей Регацони (Ферари) - Монца

1976 Рони Петерсон (Марч-Форд) - Монца

1977 Марио Андрети (Лотус-Форд) - Монца

1978 Ники Лауда (Брабам-Алфа Ромео) – Монца

1979 Джоди Шектър (Ферари) - Монца

1980 Нелсън Пикет (Брабам-Форд) – Монца

1981 Ален Прост (Рено) - Монца

1982 Рене Арну (Рено) - Монца

1983 Нелсън Пикет (Брабам-БМВ) - Монца

1984 Ники Лауда (Макларън-ТАГ) - Монца

1985 Ален Прост (Макларън-ТАГ) - Монца

1986 Нелсън Пикет (Уилямс-Хонда) - Монца

1987 Нелсън Пикет (Уилямс-Хонда) - Монца

1988 Герхард Бергер (Ферари) - Монца

1989 Ален Прост (Макларън-Хонда) - Монца

1990 Аертон Сена (Макларън-Хонда) - Монца

1991 Найджъл Менсъл (Уилямс-Рено) - Монца

1992 Аертон Сена (Макларън-Хонда) - Монца

1993 Деймън Хил (Уилямс-Рено) - Монца

1994 Деймън Хил (Уилямс-Рено) - Монца

1995 Джони Хърбърт (Бенетон-Рено) - Монца

1996 Михаел Шумахер (Ферари) - Монца

1997 Дейвид Култард (Макларън-Мерцедес) - Монца

1998 Михаел Шумахер (Ферари) - Монца

1999 Хайнц-Харалд Френцен (Джордан-Муген-Хонда) - Монца

2000 Михаел Шумахер (Ферари) - Монца

2001 Хуан Пабло Монтоя (Уилямс-БМВ) - Монца

2002 Рубенс Барикело (Ферари) - Монца

2003 Михаел Шумахер (Ферари) - Монца

2004 Рубенс Баричело (Ферари) - Монца

2005 Хуан-Пабло Монтоя (Маларън-Мерцедес) - Монца

2006 Михаел Шумахер (Ферари) – Монца

2007 Фернандо Алонсо (Макларън-Мерцедес) - Монца

Официален уеб сайт: www.monzanet.it

Спорт | Спорт Сърбия | Мобилни телефони | Авто новини | Формула 1 | Бизнес новини | Лайфстайл | Woman.bg | Е-cards | Фитнес | Data.BG | Игри | Новини | Бербатов | Балъков | Портал | Видео клипове | Снимки | Men Only | Приятели | Имоти | Шампионска лига | Застраховки | Холидей | Skype | VIP Клуб | SmakMedia | Хостинг | Времето Прогноза | Социална медиа | Новини
Със съдействието на Телевизия и Интернет от Мегалан
Copyright © 2007-2017 formula1.sportal.bg | всички права запазени